Case study
POWRÓTEFEKTY
Echa premiery niesamowitej gry, jaką jest Wiedźmin 3: Dziki Gon brzmiały jeszcze długo po jej dacie. Zasięg kampanii był imponujący: 3800 publikacji w najważniejszych stacjach telewizyjnych, radiowych, mediach drukowanych i online, 1,8 miliarda kontaktów z komunikatami na temat gry i 16 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Działo się! Kampania odniosła spektakularny sukces - informacje o trzeciej części Wiedźmina przez długie tygodnie nie schodziły z ust dziennikarzy (i to nie tylko tych branżowych), polityków, graczy i osób, które wcześniej nie myślały nawet o grach komputerowych. Co więcej w dniu premiery, informacje o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przyćmiły finisz polskiej kampanii prezydenckiej.

WYZWANIE
Wiedźmin 3: Dziki Gon to niepowtarzalna i absolutnie niesamowita produkcja – wie to każdy, kto choć trochę interesuje się grami. Jednak, aby zainteresować grą komputerową tych, których ta tematyka na co dzień nie interesuje – media ogólnoinformacyjne, liderów opinii publicznej – należy podejść do komunikacji na chłodno. A w przypadku Wiedźmina i naszego nieposkromionego entuzjazmu dla tej produkcji - zadanie było nie lada wyzwaniem. Musieliśmy w taki sposób przedstawić wyjątkowy i niepowtarzalny charakter projektu, aby zachęcić media do współpracy. Najtrudniejszym, a zarazem głównym zadaniem stało się przekonanie do tej premiery dziennikarzy najważniejszych, najbardziej zasięgowych polskich mediów, którzy często reagowali tak: „naprawdę dzwoni do mnie pani w sprawie trzeciej części gry???“. Uwaga, to prawdziwy cytat, jeden z wielu.

CO ZROBILIŚMY
Najpierw długo debatowaliśmy nad formą promocji, następnie spędziliśmy wiele godzin na analizowaniu gry i szukaniu kontekstów, które byłyby interesujące dla osób spoza branży, także tych, które do tej pory nie chciały mieć z nią do czynienia. Wygenerowaliśmy jakościowy kontent dotyczący kultury słowiańskiej mocno podkreślanej w grze oraz faktu, że Wiedźmin 3: Dziki Gon stanowi rzeczywiste dobro narodowe. A potem... spędziliśmy jeszcze więcej godzin na rozmowach z liderami opinii i dziennikarzami, aby treści były jak najbardziej jakościowe.
Co więcej, w promocję zaangażowaliśmy także polityków – na premierze „największego narodowego hitu eksportowego“ pojawiła się ówczesna Premier RP Ewa Kopacz. Prezydent RP Bronisław Komorowski zaprosił twórców Wiedźmina do Pałacu Prezydenckiego, a ówczesny kandydat na Prezydenta RP - Andrzej Duda, o znajomość gry Wiedźmin był pytany przez dziennikarzy politycznych podczas prasowych spotkań przedwyborczych.
