Case study
POWRÓTEFEKTY
Społeczność Alienware Polska to wymagająca grupa złożona z miłośników gier i bezkompromisowej wydajności. Przy bardzo szybko rosnącej liczbie fanów profilu (ponad 12 000 – stan na wrzesień 2017 roku), w ciągu miesiąca posty strony docierają do rekordowej liczby ponad 1 300 000 osób, zachęcając do interakcji, komentowania i udostępniania angażujących treści. Efektem są wyniki rankingu serwisu Sotrender - 3 miejsce w Polsce pod względem zaangażowania użytkowników w kategorii Marki – Technologie.

WYZWANIE
Naszym największym wyzwaniem było stworzenie angażującego profilu, który trafi w gusta największych maniaków nowoczesnych technologii i gier. W tym obszarze nie ma miejsca na kompromisy – zawartość każdej udostępnionej treści musi zachęcać do działania, informować i być dostosowana do trendów i kontekstu zrozumiałego dla społeczności.
I co za tym idzie – często niezrozumiałego dla osób z poza środowiska gamingowego. Do wydajnego angażowania musieliśmy wręcz zanurkować w świat graczy. I zrobiliśmy to z największą przyjemnością. Najnowsze premiery, treści viralowe, najważniejsze rozgrywki esportowe – nie przeszliśmy obojętnie obok żadnej aktualnie trendującej nowinki i wykorzystywaliśmy je do jeszcze efektywniejszego angażowania społeczności.

CO ZROBILIŚMY
Zebraliśmy wszystkie najważniejsze dla graczy tematy i zaczęliśmy podejmować je w najbardziej przystępnej fanom gier formie. Nasze oplecione audiowizualnym rollercoasterem posty podejmowały tematy ważne dla graczy mówiąc jednocześnie ich językiem. Nie baliśmy się wyjść z poza ram sztywnej, skoncentrowanej na produkcie komunikacji. Zamiast opowiadać o najlepszych laptopach, opisywaliśmy wrażenia związane z ich używaniem. Gracze docenili nasz język i – w efekcie – wspólnie z nimi stworzyliśmy najbardziej unikatowe miejsce w mediach społecznościowych. Miejsce gdzie marka widzi gaming dokładnie tak, jak widzą go gracze.
W efekcie znamy się z graczami na tyle dobrze, że możemy puszczać do nich oko nawet z zamkniętymi oczami.
